11 juni 2005

Dagens värsting: Kristina Axén Olin (m) (retroperspektiv utnämning, utdelas varje lördag)

Från valet 2002 i AB: Moderaterna i Stockholm gjorde ett katastrofval.
Axén Olin i tårar: Jag är jätteledsen, Det är för henne obegripligt hur stockholmarna kunnat rösta som de gjort
– Jag är inte så säker på att stockholmarna vet hur de har röstat, säger hon bittert.
Kristina Axén Olin flydde flera gånger till ett avskilt rum och avböjde att kommentera prognoserna.
Samtidigt som partiets anhängare med bistra miner följde valrapporteringen låste Axén Olin vid 23.30 in sig på toaletten.

Kommentar: En liten påminnelsfrån valet 2002 och hur en M-politiker, i det här fallet Kristina Axén Olin, ser på demokratin och valmanskårens "dom". Och visar på ett totalt förakt för väljare och deras röster: "Jag är inte säker på att stockholmarna vet hur de har röstat" . För att citera en boktitel från en annan kuf i det borgerliga lägret:
DET ÄR DEMOKRATIN DUMBOM!

Motivering: Ibland blir "de folkvaldas" perspektiv klarare och tydligare än annars..
Här ett "strålande" exempel från en som försörjt sig på frukten av andras arbete i hela sitt vuxna liv.

2 Comments:

Blogger Bulten i Bo said...

Jag såg att dom gulblå overallerna hade börjat häcka utanför min mataffär i morse - det stod där och antastade personer med sina flygblad.

Verkar lovande, om de gulblå overallerna börjar redan nu och jobbar fram till september 2006, då är snart moderaterna nere på sin trationella valnivå - dvs strax under 20%.

18:40  
Blogger Leo said...

:-)! Så blir det säkert. Och jag tror inte de varit över 20% på hela tiden..
De här sk opinionsinstituten börjar mer och mer likna propagandamaskiner som ingår i spelet.

19:34  

Skicka en kommentar

<< Home

Free Website Counters
Web Site Counter