08 maj 2005

Dagens värsting : Bloggen TT-kritik

"TT-kritik bevakar och avslöjar TT-journalisternas propagandaverksamhet. Nyhetsbyrån TT är den enda rikstäckande nyhetsbyrå som de facto har monopol på operativ nyhetsbevakning i Sverige. Tyvärr är TT:s bevakning långt ifrån objektiv. Bland TT-journalister finns ökända extremister, revisionister, israelhatare och förnekare av Förintelsen."

Kommentar: TT ägs av de stora (ofta borgerliga) tidningarna gemensamt. ( Ägarbild:
Aftonbladet 18 %
FLT Media 10 %
Dagens Nyheter 9 %
Expressen 9 %
Göteborgs-Posten 9 %
Svenska Dagbladet 9 %
Sydsvenska Dagbladet 9 %
MittMedia Förvaltnings AB 4,5 %
Norrköpings Tidningar 4,5 %
Pres(s)gruppen 4,5 %
Upsala Nya Tidning 4,5 %
VLT AB 4,5 %
Östgöta Correspondenten 4,5 %

De förser de flesta tidningarna med " journalistiskt opartiskt råmatriel" om olika händelser ute i världen. Bloggen TT-kritik är alltid upprörd över vad och hur de producerar och skildrar händelser där Israel är inblandad. Alltid finns någon detalj ibland hela händelser som är antiisraeliskt eller fel beskrivit. Eller något ord som använts fel. Bloggen TT-kritik har alltid koll på exakt "det rätta" i varje situation! Varje komma och punktering bevakas. Varje någotsånär positiv skildring där en palestinier skildras på ett positivt sätt är alltid "grovt felaktigt" enligt TT-kritik.. Peter Wolodarski brukar ta en del material från bloggen och använda på DN:s ledarsida..
"
"Bland TT-journalister finns ökända extremister, revisionister, israelhatare och förnekare av Förintelsen." Skriver TT-kritik.. Med samma argumenteringsteknik som Per Ahlmark brukar använda..Tidigare "Dagens värsting"
Frågan behöver kanske ställas: Var finns: "ökända extremister, revisionister, hatare och förnekare" idag? Hur skall men kunna förhandla med extremister. Hur ser en "rättvis" fred i de palestinska krigszonerna ut enligt dom?

Och eftersom TT-kritik är "rätt nöjda" med hur "verkligheten" skildras i DN, SvD osv där TT:s nyhetsrapportering "förädlas". Vad görs och vad händer med opartiskt rapporterade TT-nyheter på dessa redaktioner?

Motivering:
Bloggen TT-kritik, extremism i praktiken.

6 Comments:

Anonymous Mathias Hellsten said...

Du har inte lust att närmare motivera utnämningen? På vilket sätt är det "extremism i praktiken" att granska media när man tycker att de gör fel? Det är ju inte så att du själv inte gör det emellanåt. Gör detta dig till extremist i praktiken?

13:58  
Blogger Leo said...

Problemet är att hur länge och hur omfattande jag än motiverade och argumenterade så skulle du inte få ut ett smack av det, för du lyssnar inte.. (jag har läst "ditt blad" och förstått din utgångspunkt) och jag har läst och förstått en del annat när det gäller sk. "höger-bloggar och argumentation. Efter att ha studerat resonemang, iver, bakgrund och argument med andra så blir jag tyvärr mer och mer övertygad. Momenten-lyssna-lära- argumentera-lära nytt-kompromissa är sedan länge förbi. Inför extremism av vilket slag det månde vara, återstår bara att varna, påvisa orimligheter i argumenten, bekämpa och på bästa sätt skydda sig mot.
Tänk att TT enligt Bloggen "TT-kritik", indirekt ägt till över 75% av Bonnier-ägda media lyckats med att behålla någorlunda "sans och förnuft" i det mediaklimat vi har. Det är en bragd! DN, SvD, Tv4 och Tv4 text och Svt med Svt text har tyvärr grovt misslyckats..

Jag tror man får vara försiktig när man argumenterar utifrån en extrem hållning. Svenska folkets stöd för staten Israels "sak" har på något år sjunkit från 49 till katastrofala 8%. . I enlighet med Per Ahlmarks argumentationstradition beror det väl på antisemetism.

Jag tror det har att göra med vad som faktiskt har hänt och händer i området samt att det finns "olika kanaler" för att skaffa reliabel information i Sverige trots ovanstående mediadominans. Det gick förr men inte nu!

TT-kritik: Vilken välförtjänt "Dagens värsting"! Och i linje med ovanstående resonemang: Totalt kontraproduktiv "för saken"..

17:02  
Anonymous Mathias Hellsten said...

Jag konstaterar förnöjt att du klassar mig som "högerbloggare". Viklet innebär att du uppenbarligen har svårt med grundläggande orientering. Att jag är pro-israel betyder alltså att jag automatiskt är "höger"? Ja, jösses.

12:41  
Blogger Leo said...

Att göra ngn förnöjd med det man bloggar om är ju riktigt positivt!

Men fakta kvarstår. Det verkar vara
ett antal faktorer som sammanstrålar i Mumbo Jumbo och rappakalja läste jag i Lemon Och det stämmer med det jag själv kunnat iaktaga.

Att det skulle handla om automatik tror inte jag heller. Det är väl mera ngt tekniskt? Typ: Vi har en automatisk farthållare i vår stadsjeep.. osv.

15:06  
Anonymous Mathias Hellsten said...

Jaja, om du överhuvudtaget inte är intresserad av att diskutera förstår jag inte varför jag ska fortsätta slösa tid på att försöka kommentera det du skriver. Du slipper med andra ord mig i framtiden.

Grattis - då har du förlöjligat bort all kritik mot dina åsikter. Då måste du väl vara nöjd?

16:31  
Blogger Leo said...

Nja inte riktigt nöjd än. Det är lite kvar dit. Det handlar om det här med Mumbo Jumbon och 2005 år evt. Där finns det nog lite kvar att "jobba med "
Du följde väl skildringen av den gamla och nya påven i svenska media tex?

Du följer väl hur den kristna "tokhögern" regerar både i USA och som "världspolis"?

Du följer väl hur flera muslimska länder valt att styras sig av sharia?

Du följer väl det svenska medilandskapets ökande Bonnier-fiering osv. Det är allt lite kvar at bända med innan jag är nöjd..

17:02  

Skicka en kommentar

<< Home

Free Website Counters
Web Site Counter