20 april 2005

Dagens värsting 4: Runar Sögaard

"Muhammed är ingen gud. Han var en förvirrad pedofil." "Buddha är fet, han är rund och han är brun." Det säger predikanten Runar Sögaard, 37, i en predikan, avslöjade Aftonbladet igår"

Kommentar: "Predikanten" som både kan göra mirakel och heala, enligt sig själv, visar sitt rätta jag! Religionsföreträdarna är alldeles oslagbara för tillfället. Leo Kommenterar får jobba övertid! Så här startar man religionskrig Runar! Muhammed följde sin tids regler och konvenans. Det blir helt vansinnigt när man betraktar historiska händelser med dagens ögon! Man måste sätta in dom i sitt historiska sammanhang! Och det här har inget alls med pedofili och göra. Är Runar dum på riktigt eller..?

Motivering: Urbota dumt och oansvarigt påhopp på en hel världsreligions grundare! Vad blir nästa steg? Korståg?

Uppföljning 050430: Ur dagens AB: Vi ska hämnas vår profet” står det bland annat på hemsidan. ”Svenskar ska dö”
Expert: Första gången terror-hot riktas mot oss som land.
Här hetsas muslimer att attackera Sverige med bomber. En internetsida med terrorkopplingar beskriver hur svenskarna ska dö: ”Jag väljer järnvägsstationen eftersom den är full av svenskar. Precis som det var i Madrid”.

Frågan: Vad blir nästa steg, har fått ett svar! Religionens olika "företrädare" känns som vanligt igen.. Om det nu funnits "historiska gudomligheter och skapare", vad tror Du dom tyckt dagen händelser.. på 2000 år EVT (efter Vår tideräkning..) ? Och Runar S! Vad fan håller Du på med? Lägg ned! Klipp dig och skaffa dig ett jobb!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Påhoppet mot Muhammed var ju betydligt värre än det mot Buddha. Men vilken brist på intelligens uttalandet pekar på. Buddha var fet och brun och rund. För det första var Buddha troligen inte det, men so what? Är det i så fall något fel på det?
mvh
Chadie (http://chadie.nu/

08:32  
Blogger Leo said...

Dags att skaka galler för Runar? Kurdo Baksi gjorde det enda rätta:

"TAR HJÄLP AV LAGEN Kurdo Baksi säger att han blev illamående och chockerad när han tog del av uttalandet. I går polisanmälde han Runar Sögaard för hets mot folkgrupp och uppvigling"

Dom gamla ökenreligionerna krigar vidare.. men vad har Buddha med saken att göra Runar?

08:43  
Anonymous Quagmire said...

Ar det ingen som ar oroad for yttrandefriheten? Ska vi polisanmala alla som sager saker vi inte gillar? Sjalv tycker jag det borjar bli lite otackt.

Att Runar inte har full koll framgar ju ganska tydligt, men han har ju anda ratt att saga vad han vill. Foresten, ar det bara jag som tydligt ser att Runar egentligen gillar killar. Jag menar med den rosten skulle ju inte ens Heman komma undan.

Peace

08:58  
Blogger jinge said...

"Ar det ingen som ar oroad for yttrandefriheten? Ska vi polisanmala alla som sager saker vi inte gillar? Sjalv tycker jag det borjar bli lite otackt."

Det är sant. Om media fortsätter att ljuga ihop historier utan täckning så är ju redan yttrandefriheten satt ur spel.

Och en del av agendan hos en grupp judiska bloggare i Sverige är att sprida så mycket lögner om araber och islam som möjligt.

Jag undrar en hel del över systematiken i detta, och frenesin. Hemsidan ifråga har säkert tipsats av samma personer till AB. Och är möjligen tillverkad av dessa oxo..

11:18  
Blogger jinge said...

Såhär skrev jag på min blogg om den sidan med terroristhot mot Sverige som Aftonbladet skrev om: ”Personligen är jag övertygad någon av de i lokala arabhatarna i Sverige som totat ihop sidan. Jag har t.o.m. ett par namn på läpparna..”

http://www.jinge.se/index.php?p=864

Såhär skrev krigskrönikan tidigare:: “Sedan har vi vår vän ”simulev” ….. Jag sökte lite på Internet för att se hur vanlig denna israeliska term - som låter rysk i mina öron - är och när/var den används. När jag då hittar domänen simulev.co.il så tycker jag att det är intressant i sig, men när det visar sig att denna domän är parkerad på - yes, you guessed it! - Everyones Internet i Houston, TX, USA”

MEN DET ÄR JU SAMMA SERVER SOM DE SOM HOTAR BOMBA SVERIGE LIGGER PÅ !?

Everyones Internet i Houston, TX, USA !!

Vem ÄR som ligger bakom hoten mot Sverige ??

Jo jag tror att jag vet.. :-)

20:56  

Skicka en kommentar

<< Home

Free Website Counters
Web Site Counter