21 februari 2005

Dagens värsting: Kung Carl-Gustaf

Ur Resume´
"Kungen köper annons i DN 2005-02-19 14:564
Söndagen den 20 februari blir Dagens Nyheter och Expressen kungliga hovleverantörer. På helsidesannonser kommer det öppna brev som kungaparet skrivit till svenska folket att publiceras. "

Kommentar: Kungen verkar ha fått "blodad tand" efter de oväntade och obegripliga framgångarna i samband med Tsunamikatastrofen och full mediauppbackning... Nu är det dags för en "betald" annonskampanj med ett tack, som grädde på moset till de "fantastiska svenska folket" Som nyss av samme person i en DN-intervju beskrevs som: "Men här i Sverige är det ofta så att ingen vågar ta ansvar. Man är rädd för att dra i gång saker" Svenskar som initiativlösa och handlingsförlamade? New York Times hade under första katastrofveckorna en titel de delade ut som gick till den som för egen vinning profiterade på katastrofen. Har vi en ny kandidat på gång? Dra in apanaget"

Motivering: Finns det ingen etisk gräns i den pågående mediasåpan om demokrati/republik och monarki ? Och som delvis delar Sverige i en märklig värderingsstrid med politiska förtecken. Och som mer och mer börjar likna de oförsonliga ideologiska striderna mellan olika religioner och dess grenar. Hovets insats är ytterligare en upptrappning. Statschefen med stort S tackar.. Vad kommer sen? "Mediakriget går vidare...Vad betalade han för annonserna?

Free Website Counters
Web Site Counter